Tsm

Ska dra hela sjukhus vistelsen nu. Igår ar jag och david där kl 9.30 fick göra samma vanliga Ctg test, men denna gången ble det godkännt mycket snabbt. Blev skit förvånad. Sedan vid 10-30 skulle vi på vårat 3:e ultraljud.
Man kan få ett 3:e ultraljud om det varit mycket krångel under graviditeten. Så in i rummet upp på sängen visa magen. Tog nog en halvtimme där inne, hon mätte och lyssnade och hade sig. man kunde små se hur bebben såg ut, tjocka små kinder hade den ♥ sedan sa hon att en bebis i vecka 34/35 ska väga kring 2500 g. Kan ni gissa vad våran lilla krabat vägde??

Hela 3010 g! En liten tjockis, den genen kommer nog från david, Han ar med en tjockis bebis när han kom till världen. Sedan konstaterade hon även att jag hade för mycket fostervatten. Så idag har jag varit på sjukan igen.Var fastande från mat och vatten från kl.8 igårkväll, till 8 idag på morgonen då vi hade tid på labb! Ett litet stick i fingret, sedan dricka 2 stora glas med någon söt vätska i som smakade PEKKA! Urk, sen hade man bara 5 min på sig att få i sig skiten. Sedan var det bara att vänta 2 timmar, jag och david somnade på en gammal sjukhus säng, haha! Jag drömde om mat! Sedan tog dom stick i fingret igen sedan kunde vi gå!

Men fick inte veta resultatet det skulle min barnmorska informera mig om. Så är lite nervös. För man kan ju ha fått graviditetsdiabetes. Visst det brukar försvinna sen, men jag blir så nojjig att det ska vara konstant sen! Men men, hoppas på det bästa!

Och snart slutar ja med min medicin med nästa onsdag för att vara exakt. Pirrigt! Undrar hur många dagar det tar innan lillen bestämmer sig för att komma ut? Jag gissar 5 dagar! Så försöker förbereda mig mentalt. Ska bli så spännande. Våra li kommer aldrig bli det samma igen .Och jag längtar!!!


Kommentarer
Postat av: marika

jag tycker många bebisar som fötts som man läst nu i bloggar har varit lite större i vikt och längd.

jag misstänker att knodden i min mage också kommer väga mycket.

men dem är så små ändå!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0