nu ger jag f*n i det här

varit hos läkaren på förlossningsavd idag, när vi kom dit fanns inga parkeringar alls. så david ställde sig bakom en annan bil som inte heller hade fått någon parkering. Det var många som inte kunde parkera! Dåligt...
sen när vi gick ut igen, då hade vi böter på 500 kr. TACK LAPPLISA! Tack så ****** mycket! Det är sjukt, tänk så skulle jag nu föda, skulle vi cirklerat runt parkeringen tills någon åkte då eller?? Vilket kan ta en stund! FACKK IT! Vilket roligt jobb dom måste ha,!

Sen väl på förlossningsavd, fick vi vänta 3kvart innan det kom in en barnmorska och kopplade på CTG maskinen på mig, Och hade nog den på mig i nästan en timme, sammandragningar efter varandra hela tiden.. Sen kom barnmorskan, och beklagade att vi fick vänta hela tiden. Dom hade minst 2 förlossningar samtidigt, vilket vi hörde. AJAJAJAJAJAJJJ, hon hade ont tror jag. Sen fick jag göra gyn undersökning för mätning av livmodertappen igen, och hon förklarade bra för mig. och den var stängd utifrån men hade sprickor från insidan för att bebis ligger och pressar på den. Så hon sa man kan mäta den till 2 cm pga det.

så fick sjukskrivningen förlängd tills den 15 mars. Och beodrad vila, alltså inte vara uppe och flänga hemma utan ligga och ta det lugnt.. Trött på det nu! och ska äta medicinen fram till v35, om jag hinner komma dit. Och har ringt kvinnohälsovården med, för att ta kontakt med min barnmorska. Hon måste beställa återbesök om 3 veckor till läkare. Sen ska jag fråga hur det blir med föräldrautbildningen. om jag får delta elelr inte. Skulle vara så tråkigt om jag missar den, den är ju lärorik med!

vill att bebis kommer ut frisk så jag kan få hålla den och ha den hos mig.. och så david får hålla den. och om den föds förtidigt kan den ju hamna i kuvös osv, orkar inte. kämpar för att inte bryta ihop här hemma.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0