Blod

Igår vid 3 tiden kände jag mig rätt slut efter dagen, så slumrade till i sängen med lilla ronja. Sedan när min älskade david kom hem gick jag upp för att besöka toaletten, kissade och sedan torkade mig, men då kom det blod. Så var bara att ringa förlossningen och pratade med en jag inte haft innan, så hon sa att jag skulle avvakta någon timma! Men sedan ringer hon upp igen och säer att det är bättre jag åker in. David pratade med henne!

Vi åkte in en timma senare, var och åt mat först.
Väl vid sjukhuset, så kom vi till hissarna, och på kvällen  måste man ringa på en klocka och säga vem man är osv. och så funkade inte hissen så vi fick byta. sedan fick vi ett rum, och dom kopplade på ctg maskinen som alltid. Men denna gången hann jag bara ha 3 "värkar/sammandragningar" innan kurvan blev godkännd. Jätte konstigt, brukar få ha den på mig över en timme! Men mina "värkar/sammandragningar håller i sig längre nu innan dom avtar, så man märker ju att det snart är dags.

Sedan var det vaginalt ultraljud, och aj det gjorde on, brukar inte det. men hon var lite hårdhänt!
Sedan fick jag även se bebisens tår. hih! Sen fick jag papper för att kunna torka bort glidvätskan, och som alltid häller dom ju typ ut en liter på en, och ger en jätte lite papper!!

Men fick åka hem iaf, blödningen kunde vara pga sammandragningarna, eller något annat. Men om det händer igen får jag ju höra av mig!! Så kommer vara så glad när allt detta är över och jag har en liten bebis hos mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0