LISTA !_!

Här kommer min lilla lista jag fått ihop!
Har säkert glömmt massor, men endel har jag fått ihop. Ska kryssa i efterhand. Ska ju införskaffas massa saker efter jul.

Vagn:
() Vagn (Vi har kollat på en men ska kolla mer)
() Filtar
() Åkpåse
() Vagnleksak/Mobil
() Reflex
() Väsk hållare som man sätter på barnvagnen

Bil:
() Bilstol
() Solskydd

Sova gott:
(X)
Spjälsäng/Vagga
() Spjälskydd
()Madrass
() Täcke
() Kudde 
() Lakan
() Påslakanset
(X) Himmelsäng (sådan man har över vaggan)
() Gosedjur

Sköta om:
(x)
Skötbord
(x) Skötbädd/skötskydd
() Våtservetter
() Blöjor
(x) Blöjhink

Äta mat:
() Bröstpump
() Nappflaska
() Flaskborste
() Flaskhållare
() Nappar
() Amnings kupor
(x) Haklappar (svärmor köpt)
() Dreggelhaklappar


Bada:
() Badbalja
() Tvättlappar av frotté
() Babyolja
() Badcape


Kläder:
(x)
Bodies
(x) Dressar
() Mjukisbyxor
() Mössor
() Pyjamasar
() Strumpor

Kläder får man aldrig nog av, har massor hemma, men vill ändå skaffa massa nytt. Och man behöver ju massor till en lite bebis.

Mini-Apotek:

() Kräm mot röd bebisrumpa
() Näsdroppar för spädbarn
() Febertermometer
() Kräm mot torr hud
() Xylocain
() Babypuder

Övrigt:
() Filtar
() Amningskudde. kudde. (Vill ha en redan nu)
() Baby gunga(ska helst inte användas från början då bebisens rygg helst ska ligga rakt)
() Fårskinnspläd
() Förvaringsmöbel till bebiskläder
() Babygym
() Förvaringsmöbel till leksaker.
()Leksaker


Kommentarer
Postat av: elin

kul att följa en person utanför babycenter!



Åkpåse behöver du egentligen inte förrän bebisen sitter i sittvagnen,nu i april kommer det räcka med bara ett täcke :)



Babybjörn bärsele är bra att ha men den fårman inte använda förrän bebisen är 53 cm lång.



Babysitter?Perfekt att ha bebisen i den medans man t.ex duschar eller vill vagga den med foten medans man äter.Och du, barnmorskorna säger att de bara får ligga där i en halvtimm, TRO MIG du och jag låg konstant där när vi var små :)

2010-12-02 @ 14:58:22
URL: http://xzenasliv.blogspot.com
Postat av: Marie

BÄBIS ska få kläder av mig kan jag lova :D:D När jag vet könet höhöhöhöh

2010-12-04 @ 16:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0